Online bijeenkomsten zonder last minute stress en zorgen
Wellicht herken je het wel. Er is een belangrijke meeting die eigenlijk niet mis mag gaan, maar er zijn allerlei last minute moeilijkheden met de techniek of instellingen van het programma die tegenwerken. Of wellicht organiseer je een meeting zelf en wil je compleet concentreren op de inhoud i.p.v. de techniek er om heen. Dan wil je er iemand bij die mee kijkt en zich kan ontfermen over de technische zaken. Die persoon ben ik.
Zoom, Teams, webinars etc. Alles wat technisch is en ‘spannend’ wordt verzorgd
Sinds het thuiswerk tijdperk begon in 2020 en iedereen op afstand elkaar moest informeren, heb ik ondernemers en grotere bedrijven geholpen met het organiseren van online meetings. Denk bijvoorbeeld aan de volgende zaken:
Dry runs: Eerst alles testen met de sprekers die inloggen zodat zij weten hoe alles werkt en of de microfoon/camera goed genoeg is.
Regie tijdens de sessie: Tijdens de online bijeenkomst ben ik er bij om alles zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. We loggen een half uur van tevoren in om alles op één lijn te krijgen. Als de sessie start, dan sta ik paraat voor alle technische zaken. Dit houdt in dat ik bijv. mensen op ‘stil’ kan zetten zodra er achtergrond geluid is, maar ook personen in de spotlight kan zetten, microfoon aanzetten van iemand die z’n virtuele hand opsteekt, de breakout rooms kan regelen, een muziekje op kan zetten, een poll starten en vervolgens de resultaten laten zien etc. Alles wat technisch en ‘spannend’ is ligt bij mij.
Advies voor apparatuur: Wat kan je het beste kopen om zo goed mogelijk op beeld te komen en zo goed mogelijk verstaanbaar te zijn.
Linkjes voor de meetings: Er kan een wens zijn dat de volledige regie bij mij ligt waardoor ik de meetings alvast aanmaak in Zoom of Teams en die dan deel. Op die manier kunnen bezoekers makkelijk de online sessie bijwonen en zijn er geen last minute IT zaken de meeting verstoren.
Recording: De sessie wordt automatisch opgenomen en zal achteraf worden gedeeld ter archief of ter publicatie voor online doeleinden.
Dit wil je niet zien voordat je begint met een sessie
Wat zeggen anderen
review-Marie-Therese
review Judith Lesstress
Tarieven
De tarieven voor de technische assistentie beginnen bij 200 euro voor een uur en korte dry runs met de spreker kunnen er altijd bij voor €25 (een test voor alle functies en kwaliteit check duurt meestal 15 tot 20 minuten). Hieronder staan de prijzen met bijbehorende diensten:
Bijeenkomst van een uur kost €200 excl. btw (incl. een link van tevoren, regie en recording).
Bijeenkomst van 2 uur kost €275 excl. btw (incl. een link van tevoren, regie en recording).
Bijeenkomst van 3 uur kost €350 excl. btw (incl. een link van tevoren, regie en recording).