Webinar laten faciliteren

Voor de bedrijven die geen zorgen aan hun kop willen over het organiseren van een webinar is er een optie om mij in te schakelen. Alle technische zorgen worden uit handen genomen. Samen gaan we bekijken welke locatie het beste is geschikt voor de productie en dan nemen we door hoe we het beste het webinar neer kunnen zetten. Hieronder zie je een overzicht van alle zaken die worden geregeld.

Minimale technische zorgen, maximale output

Goed in beeld

Er zijn drie camera's aanwezig voor dynamiek van het beeld en close-ups van de persoon die aan het woord is.

Professioneel geluid

Er zijn draadloze microfoon headsets beschikbaar en persconferentie microfoons voor grotere groepen aan tafel.

In de spotlights

Er zijn 8 lampen aanwezig om de ruimte goed te belichten (ik maak gebruik van LED, dus geen hitte op de vloer).

Regie on the spot

De beelden worden geregisseerd. Denk aan een televisieprogramma met fullscreen presentatie, of alleen close-up, of presentatie en spreker samen in beeld.

Interactie en gemak

Er wordt meegedacht over de interactie en deze wordt tijdens de sessie gemanaged.

Dry run

Je kunt er voor kiezen om op de dag zelf nog een dry run te doen of op een aparte dag (voor een meerprijs).

Opname

De online sessie wordt altijd opgenomen om achteraf te delen of voor het archief.

Data

Je krijgt achteraf een overzicht van wie er bij het webinar was (mits het platform van keuze dit mogelijk maakt)

De pakketten waar je uit kunt kiezen

Kleinschalig maar wel professioneel


Voor bedrijven die het simpel willen houden, maar wel alles goed verzorgd willen hebben
1750
ex. btw
  • Vooraf een online voorbereiding van de online sessie
  • Twee camera's voor afwisseling van het beeld (1 op statief, 1 op afstand bestuurbaar)
  • Regie van de beelden (presentator in beeld en de presentatie)
  • Vier zendersets voor professioneel geluid
  • Techneut ter plekke om stress te voorkomen
  • Vier lampen om de plek te belichten
  • Ondersteuning voor interactie tijdens de online sessie
  • Er is een afkijkmonitor aanwezig (ter ondersteuning van de presentatie of juist de live interactie)
  • Achteraf krijg je de opname van de online sessie

Dynamisch webinar voor talkshows


Voor bedrijven die op een locatie van hun keuze een eigen talkshow willen laten faciliteren
2350
ex. btw
  • Alles van ''Kleinschalig maar professioneel''-pakket, maar een upgrade in:
  • Vier camera's voor maximale beelddynamiek (1 camera op afstand bestuurbaar, drie camera's op statief)
  • Regie van de beelden (close-up, full screen presentatie, presentator met presentatie, overzicht etc.)
  • Vier zendersets voor professioneel geluid (te combineren met persconferentiemicrofoons voor discussies tot en met 5 personen)
  • Zes lampen om de studio maximaal te belichten)
  • Mits gewild doen we een dry run ronde op de dag zelf, of op een andere dag tegen meerprijs (of kosteloos virtueel)
  • Afhankelijk van het gekozen webinarplatform krijg je alle data achteraf toegestuurd (wie deed er mee, wat stemden zij in de poll, hoe lang keken ze)

Next level green screen webinars


Voor bedrijven die met het webinar de kaken van hun klanten op de vloeren willen laten vallen
2950
ex. btw
  • Alles van het 'Dynamisch webinar voor Talkshows'- pakket, maar een upgrade in:
  • Aantal camera's is afhankelijk van de green screen setting
  • Alle green-screen apparatuur is al aanwezig
  • We bedenken samen de virtuele (geanimeerde) achtergronden en wat de beeldddynamiek wordt.
  • We doen op een andere dag een dry run van de green screen setting
  • De productie wordt extra belicht voor optimale green screen kwaliteit

Wat anderen
zeggen

I work together with Niels for 3 years now. I have never met somebody who thinks so fast and is so creative in technical matters as Niels.

He helped me with a lot of solutions with my website, OBS, marketing automation, databases and things like Stream Deck and webinar software.

Thanks to Niels I am able to produce high performance webinars. Niels also create film productions and multi-purpose fotoshoots. In a special way he always find a way to motivate me during webinar or foto productions and makes me feel strong.

In short: I strongly recommend Niels.

André Hagelen
In de tijd waarin we nu leven kunnen we niet zonder de digitale wereld. We hebben er eeuwen over gedaan om de fysieke wereld in kaart te brengen en nu wordt er haast van je verlangd/verwacht dat je de online wereld net zo goed kent.

Gelukkig zijn er mensen zoals Niels. Die de weg wel al kennen en ondernemers zoals ik helpen om hun diensten virtueel aan te bieden.

En Niels doet meer dan dat. Naast dat hij een geweldige en kundige sparringpartner is, denkt hij ook vooruit en is altijd positief. Ook als jij denkt dat het misgaat. “Het komt goed” zegt hij dan. En weet je? Dat is ook zo. Al is hij een ‘nerd’ (dat zijn zijn eigen woorden), dan wel een hele menselijke die niets liever doet dan anderen helpen.

Niels heeft mijn online skills een boost gegeven en daar ben ik hem enorm dankbaar voor!

Maaike Rotteveel

Portfolio - enkele voorbeelden van webinars

Setting talkshow aan tafel

Bij Schouten Zekerheid heb ik in samenwerking met Boostz meerdere producties mogen faciliteren in hun prachtige Schouten toren. De webinars waren ontwikkeld om in coronatijd nog klanten te kunnen bedienen en te informeren en dat is goed gelukt. Samen met goede experts en talentvolle tafelheer is er een reeks aan succesvolle webinars neergezet waar klanten volleidig interactief mee konden doen.

Een eventweek met meerdere opstellingen

Bij het ontmoetingscentrum van de VNAB zijn webinars in het leven geroepen om alsnog virtueel kennis over brengen aan de leden. De events die eerst live werden georganiseerd, werden in coronatijd virtueel gebracht. De VNAB organiseerde een volle week aan live webinars die ik samen met het bedrijf Boostz heb gefaciliteerd. 

Hoe ziet een green screen webinar er uit?

In 2020 pakte ondernemer André Hagelen het voortouw met het geven van webinars en wist op unieke wijze zijn kennis over te brengen aan andere ondernemers. Samen met hem heb ik een green screen opstelling ontwikkeld waarbij André zelf de beelden kan regisseren live tijdens het webinar zonder mijn tussenkomst met zijn presentatie virtueel achter hem. 

Veel gestelde vragen

Bij elk aangeboden pakket hebben we een call waarin we de voorbereidingen treffen voor het webinar. Dit zijn praktische zaken, maar er is zeker ruimte voor hersenspinsels hoe je een goed webinar neerzet qua inhoud. Ik ben geen expert op jouw gebied, maar ik adviseer veelal over de hoeveelheid inhoud, de interactie met jouw publiek, de presentatie en welk platform je het beste kunt kiezen.

Nee, de call is puur om te kijken of jouw wensen passen bij hetgeen wat ik jou kan bieden. Er is geen verplichting vanuit jou naar mij en ook niet vanuit mij naar jou.

Idealiter vraag je een webinar minimaal een maand van tevoren aan (het liefst 2). De tijd is nodig om het webinar in grote lijnen neer te zetten en bijvoorbeeld marketing te gebruiken voor het binnen halen van deelnemers. 

Je kunt altijd een call aanvragen en kijken of er nog ruimte is in de agenda. Het is voor de kwaliteit van het webinar niet wenselijk om zaken gehaast te doen, maar het is zeker mogelijk om in een korte tijd een topproductie neer te zetten. 

Aan de hand van onze call kunnen we beslissen welk webinarplatform het beste werkt. In het geval van Microsoft Teams en Zoom kan ik zelf voor een link zorgen en hoef je niks te doen. Maar in het geval van platforms als Webinargeek moeten we samen kijken naar de meerkosten van zo’n platform. Ik regel alle branding op zo’n platform zonder extra kosten. De meerkosten betaal je alleen voor het platform zelf.

Er wordt altijd een opname gemaakt van het webinar (Full HD). Het videobestand wordt achteraf met je gedeeld en de rechten liggen volledig bij jullie. Tip: Je kan korte videofragmenten van je webinar hergebruiken voor je marketing. 

Absoluut! Hoe beter we op elkaar zijn ingespeeld qua wensen en draaiboeken, hoe meer tijd dat scheelt. Die tijd haal ik graag van de prijs af voor je. Dit scheelt 10% tot 30% van de totaalprijs (afhankelijk van welke zaken overgeheveld kunnen worden naar het volgende webinar).

Het antwoord is vrij simpel. Ik heb geen compleet team wat ik in hoef te huren om de productie gedaan te krijgen. Door de jaren heen heb ik een workflow ontwikkeld waarbij ik alles zelf regisseer en alles onder controle heb vanuit één punt. Dit voorkomt miscommunicatie, traagheid en dus geen smetjes op de productie. Alle apparatuur is ook in eigen beheer. Als het webinar echt management vraagt van meerdere mensen, dan schakel ik die in (hoewel dit niet altijd hoeft te betekenen dat de prijs dan ook hoger wordt).